Tuesday, May 20, 2014

wajib baca bagi mereka berumur 25-38 dan ada personal loan & kredit card


Personal loan, kredit card dan golongan lingkungan umur 25-38 mmg xdpt nak dipisahkan..
harapkan makan gaji semata-mata untuk menampung kehidupan di bandar memang tak cukup.
lagi-lagi bila tiba musim perayaan, nak bayar deposit kereta, 10% deposit beli rumah, anak-anak nak masuk sekolah, nak kahwin, nak tunang, nak bersalin, preparation untuk kelengkapan bayi dan pelbagai lagi. Semua ini memerlukan duit yang banyak. Untuk jalan penyelesaian, personal loan dan kredit card adalah cara yang paling cepat untuk dapatkan duit.

kebanyakan golongan ini tiada duit simpanan dan tiada perancangan selepas pencen. Harapkan kwsp semata-mata. Satu fakta untuk golongan ini, lifestyle adalah FAKTOR menyebabkan mereka banyak spend dan tiada duit simpanan. mereka membeli mengikut kehendak melebihi keperluan.

sebagai contoh, boleh dikatakan setiap tahun tukar phone baru(up-to-date), terlalu mengikut kehendak anak-anak, beli kereta yang xsepadan dengan gaji(cth: gaji rm2500- instalment kereta rm850-rm1000), beli peti ais,tv,aircond,meja makan, perabot YANG MAHAL dan bayar secara instalment dan akibatnya mereka tiada duit simpanan. semua ini adalah faktor lifestyle

Seramai 7/10 orang daripada kajian yang telah dijalankan merasakan susah untuk menyimpan dan belum terfikir dan merancang kehidupan selepas pencen kerana kehidupan sekarang pun masih belum stabil.

seramai 8/10 daripada mereka ini juga menyatakan tiada takaful kerana duit gaji xcukup, banyak hutang perlu dilangsaikan dan lagipun company cover medical unlimited dan merasakan memiliki insuran takaful tidak penting dan hanya mengkayakan agent dan company takaful sahaja. Lagipun zaman dulu, nenek, mak ayah semua xpernah ambil takaful so rasanya xbegitu penting kot.

Tahukah anda zaman nenek-nenek kita, mereka sangat pentingkan anak cucu mereka. Mereka beli kambing, beli gelang emas, beli lembu sebagai duit simpanan menggantikan takaful kerana zaman mereka tiada takaful. Bila mereka terdesak, mereka akan gadai emas dan apa sahaja yang mereka miliki untuk kegunaan anak cucu mereka samada untuk education, ubatan atau apa sahaja. Jika anda perasan, pada zaman nenek kita, mana ada kita dengar penyakit yang pelik-pelik, penyakit yang bahaya, TIADA.

Jika dibandingkan dengan zaman sekarang, adakah kita semua ini menyimpan seperti zaman nenek-nenek kita?beli lembu,kambing?sudah semestinya tidak. mana mampu..harganya sahaja sudah sangat mahal dan lagipun tiada tempat untuk dibela. Daging lembu & kambing yang sudah dipacking dan disimpan dalam peti ais adalah.

Seiring dengan peredaran zaman, para ilmuan dan para ulamak berbincang dan akhirnya takaful di perkenalkan dimalaysia. kini kita xperlu lagi membeli lembu kambing semua bagai untuk simpanan. hanya mencarum rm150 sebulan ke dalam tabung tabarru iaitu tabung perkongsian antara peserta, pampasan sehingga rm100,000 akan diberikan. Bagi mereka yang banyak hutang, ini adalah penyelesaian untuk anda. Bila terkena 36 penyakit kritikal, anda mampu untuk setelkan hutang malah mampu bela keluarga walaupun dalam keadaan sakit.

adakah anda golongan usia 25-38?
anda masih berhutang?
mahukan rm100,000 di kala anda sakit untuk biayai segala hutang anda?
mahukan keluarga terbela dikala anda susah?

Hanya mencarum rm150 sebulan dan anda dapat perlindungan takaful sehingga rm100,000 - rm150,000
untuk pertanyaan detail boleh whatsapp saya 0123224767


Takaful Great Eastern.... Life is great!!

No comments: