Friday, April 19, 2013

Pelan i-GrEaT Amal - Simpanan Haji dan Perlindungan Khusus Untuk Anda

Mengerjakan Ibadah  Haji dalam ketenangan tanpa risau akan status simpanan haji dan keperluan perlindungan anda. Kami menyediakan perlindungan dan simpanan haji untuk anda. malah dengan i-Great Amal kami menyediakan platform beramal untuk anda mewakafkan @ menyedekahkan duit dari kami (mengikut pakej yang anda pilih) kepada mana-mana badan kebajikan @yayasan yang anda pilih



Dengan rm50 anda mampu untuk beramal untuk akaun jariah anda. Bagaimana simpanan haji dan perlindungan dapat dicapai?simpanan haji amatlah penting bagi anda untuk mempersiapkan diri sebelum ke tanah suci kota mekah. 

Melalui iGreat Amal, anda boleh membuat simpanan haji dan mendapat perlindungan disamping pelbagai manfaat lain.

iGreat Amal adalah platform tambahan kepada anda untuk simpanan haji disamping simpanan ditabung Haji. Oleh itu, anda bukan sahaja mendapat wang tambahan untuk perjalanan anda ditanah suci nanti tetapi juga perlindungan yang terbaik untuk diri dan keluarga anda.

Jika anda perhatikan rajah diatas, jika anda simpan dengan kami dengan kadar hanya rm5o sebulan, jika berlaku musibah kepada anda pihak kami akan terus mewakafkan rm30,000 di mana-mana institusi kebajikan yang anda senaraikan kepada kami seperti masjid, sekolah anak yatim, yayasan kebajikan atau badan-badan NGO.

Malah jika anda simpan rm500 sebulan didalam protfolio ini, pihak kami akan mewakafkan rm1 juta!! kepada mana-mana badan kebajikan yang anda pilih.

Hebat bukan!!
Jika anda fikirkan kembali, adakah anda mampu untuk sedekahkan rm1 juta kemana-mana badan kebajikan sementara anda hidup kini..namun dengan i-Great Amal kami, anda mampu untuk melakukannya dan beramal untuk amal jariah anda.


1. Manfaat tunai menunaikan haji
Apabila anda membuat simpana haji bersama kami sehingga tahun ke-5 apabila anda ingin menunaikan ibadah haji @ umrah, anda akan diberikan rm800 secara percuma sebagai duit poket untuk anda menunaikan ibadah di tanah suci nanti.

2. Manfaat badal haji
sekiranya di dalam tempoh simpanan ini, anda masih tidak mengerjakan haji@umrah, kami akan menunaikan badal haji untuk anda.

3. Manfaat korban untuk aidil adha
setelah 10 tahun simpanan haji anda bersama kami, kami akan memberikan 1 bahagian  korban yang berharga sehingga rm500 diatas nama anda.

4. Manfaat pelepasan cukai
Daripada portfolio iGreat Amal ini anda tidak akan dikenakan cukai dan caruman yang dibayar akan mendapat pelepasan cukai.

5. Manfaat berganda ketika mengerjakan Haji@Umrah
Jika anda ditimpa musibah di Tanah Suci nanti, kami akan memberikan pampasan tambahan kepada anda. Jika anda ingin memberikan sebahagian daripada wang derma tersebut kepada ahli keluarga anda selain daripada badan-badan kebajikan yang telah anda pilih, anda boleh lakukannya. ini bermakna bukan sahaja ahli, masyarakat yang mendapat manfaat ini, tetapi keluarga anda juga dapat merasai kebaikan protfolio ini.

6. Manfaat Khairat kematian
Jika berlaku musibah kepada anda semasa anda menyimpan bersama kami didalam portfolio i-Great Amal ini, ahli keluarga anda akan mendapat duit Khairat Kematian yang diambil dari  'Dana Tabarru' kami

Great Eastern Takaful....Life is Great!!




No comments: