Monday, May 26, 2014

sakit fizikal sakit dompet


Apa yang anda fikir bila anda tengok kartun ni? 

Ramai orang takut nk dapatkan rawatan terbaik di hospital pakar sebab takut sakit dompet. Nak-nak sakit-sakit yang kronik. contohnya sakit buah pinggang, sakit jantung, cancer..masya allah..besar betul dugaan mereka.

Tapi ianya lagi sadis bukan sahaja tubuh badan sakit, malah dompet pun turut sakit. Mana taknya, satu ubat bius rasa-rasa berapa harga? itu belum masuk harga consultation doctor, peralatan ubat, harga bilik dan pelbagai kos lain lagi. Dengan adanya insuran takaful Great Eastern, syukur alhamdulillah kos perubatan ditanggung.

Bila kita sakit, in shaa allah boleh sembuh tapi kita kena berusaha ( solat + doa + iktiar bersungguh-sungguh) kerana “Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa yang pada diri mereka ” QS 13:11
tapi bila sakit dompet, kadang-kadang sampai kita meninggal pun belum tentu habis bayar hutang yang kita tinggalkan..Akibatnya anak-anak pula kena tanggung..ada yang sampai terpaksa jual rumah sebab nak menanggung beban hutang perubatan yang ditinggalkan bapa mereka.Ya allah kesiannya. 

Sampai hati ke nak jadi macam tu pada keluarga kita? whatsapp saya sallyna di 0123224767 jika anda berminat untuk tahu bagaimana bersedia untuk menghadapi sakit fizikal tanpa sakit dompet.

Takaful Great Eastern...Life is Great!!!



No comments: