Monday, March 24, 2014

WAJIB BACA!! BAGI PENCARI NAFKAH KELUARGA - CLAIM TAKAFUL GREAT EASTERN MARCH 2014

Assalamualaikum..selamat tengahari....perkongsian untuk hari ini..moga2 memberi manfaat kepada kita semua.

Pada 17 feb saya ada post perkongsian daripada manager saya. Boleh lihat link ini : http://takeurstep.blogspot.com/2014/02/ajal-maut-di-tangan-allah.html

Gambar dibawah adalah cek dari Takaful Great Eastern kepada isteri Arwah.
Pampasan bernilai RM328,179.82. Tarikh date cek dikeluarkan pada tarikh 13 hb 03 2014.


Syukur alhamdulillah arwah suami tidak melupakan tanggungjawabnya walaupun setelah meninggalkan keluarga untuk selama-lamanya. Arwah tidak membebankan si isteri dengan hutang yang masih belum dilangsaikan. Dengan adanya pampasan takaful,  si isteri dapat melangsaikan hutang arwah dan menjadikan sebahagiannya sebagai modal untuk memulakan perniagaan untuk menyara anak-anak. Bukan mudah tau untuk si isteri  memikul tanggungjawab sebagai ibu dan bapa dalam satu masa, menjadi ibu tunggal membesarkan anak2 di tengah-tengah kesibukan ibukota.

Pelbagai cabaran dan dugaan yang harus ditempuhi. Bayangkan jika anda ditempat di tempat beliau? mana nak bekerja, mana nak uruskan anak-anak yang masih kecil. Bila mengenangkan dulu hanya menguruskan anak-anak shj, kini beliau perlu mengambil alih tugas suaminya sebagai pencari rezeki untuk keluarga.

Ya Allah, moga kau kurangkan la bebanan beliau Ya Allah. kau bantulah beliau, semoga beliau kuat demi anak-anaknya.

Kepada anda yang membaca post ini, yang masih belum memiliki takaful, rancanglah sesuatu untuk keluarga anda. Jika anda bergelar suami atau isteri atau anak yang menjadi harapan dan menjadi pencari nafkah untuk keluarga, saya merayu buatlah simpanan untuk keluarga yang anda cintai. Kurangkanlah beban mereka setelah ketiadaan anda. Hanya menyimpan SERENDAH RM3 sehari, anda mampu mengubahnya,
 In shaa allah.

Jika mempunyai sebarang pertanyaan, whatsapp atau smskan ke no 0123224767 dan In shaa Allah saya akan jawab persoalan anda. Takaful adalah salah satu cara untuk membantu merancang kewangan anda. Kenapa Allah beri konsep takaful dan datangkan kepada kita? fikir2kan.. Allah dari beri petunjuk. Terpulang pada kita bagaimana untuk menggunakannya..



Takaful Great Eastern...Life is Great!!

No comments: