Monday, February 17, 2014

Ajal maut di tangan Allah...

|sharingiscaring |
Tiba masanya......

Perkongsian dari manager kami untuk iktibar kita semua. .takziah buat keluarga client tersebut..

"Good Morning UNCLEBOYS....
Around 4.54am I received a call from my client's wife inform that his husband just passed away during sleeping. He is suspected of sudden heart attack as there is a foam come out from his mouth. Both of them are Lawyer and from the past knowing the husband since I'm with the bank, he such a great person. Met him last year for signing up his twins children policy it's really touched my heart as he already planned this year to watch a World Cup in Brazil for 2 weeks. Everytime I met him he will share his personal story and very closed to me. Early of last year he managed to climb Everest Base Camp. There's a lot of story to tell as I known him for so long... Condolences to his family and my prayer is always with you my friend..."




Memang menyedihkan apabila insan tersayang pergi buat selama2nya...syukur insan ini pergi dengan perlindungan yang lengkap...dapatlah diberikan kepada keluarga beliau untuk meneruskan hidup...Alhamdulillah. .

Apa yang menyedihkan sekiranya apabila pemergian seseorang insan itu penuh dengan hutang piutang yang terpaksa pulak ditanggung oleh anak isteri..Wanauzubillah.....jangan kita selesa dengan keadaan sekarang. ."aku masih muda..sihat lagi"..."aku masih belum nak mati"..."takdenya penyakit nak hinggap...aku jaga makan dan exercise"...macam2 lagi lah ayat yg keluar...
.
Maaf sahabat2 yang dikasihi...segalanya datang dari Dia...jangan kita bongkak dan angkuh dengan keadaan sekarang...

Oleh itu, bersiap sedialah kamu......untuk para suami...berwasiatkanlah untuk isteri dan anak2 nafkah selama setahun lamanya..sebagaimana yang tertulis di dalam surah AlBaqarah; ayat 240..

Hari ini kita sihat..esok belum tentu kita bangun dari tidur. .semoga dikala kita dipanggil menemuiNya...ambillah di dalam keadaan yang beriman dan bersedia menemuiNya..Amin

kepada diluar sana yang belum dan ingin memiliki takaful insuran, berikan nama, umur, pekerjaan dan status merokok dan hantar kepada 012-3224767 (sms,whatsapp,wechat semua boleh)

**perhatian kepada mereka yang mempunyai banyak hutang dan rasa xmampu untuk memiliki pakej insuran tetapi ingin memiliki insuran, tidak mengapa. bulan ini ada special offer. contact dan whatsapp saya dan saya akan beritahu bagaimana.
terhad kepada 10 orang sahaja.



Takaful Great Eastern...Life is Great!!

No comments: