Monday, March 3, 2014

ANAK, MOTOSIKAL DAN HOSPITAL

Assalamualaikum..dan selamat petang..

hujan lebat kt luar..dah beberapa hari xhujan..syukur alhamdulillah..sejuk sedikit...moga2 catatan air di empangan naik semula..petang ni saya nak kongsikan satu cerita yang dikongsikan oleh senior saya kejadian ini berlaku 2 minggu lepas. Patutnya saya share perkara ni 2 mgu yang lepas tapi disebabkan saya teramat bz saya sharekan cerita ini hari ini. Moga ia nya menjadi iktibar kepada kita semua.


" Smekom sally, awak buat apa tu?bz ke?akak sedih betul..menggigil pon ada.." saya tanya kenapa? "awak tau, akak pergi rumah pakcik akak, anaknya accident motor, teruk, T4 dan T5 hancur. Kena masuk besi, emergency operation kene bayar RM13,000-upfront tuh..klo xbayar xbleh operate. sbb spare part semua kene bayar sendiri gov xtanggung.Ini hospital kerajaan nih.Hospital sg buloh..


Astagfirullahalazim..akak rasa terkilan sangat..sedihnya..sally awk bayangkan..kita berusaha bersungguh-sungguh create awareness dan memberi pertolongan disaat mereka diluar sana memerlukan pertolongan kita. tapi pakcik akak sendiri..akak xmampu nak tolong..akak xsempat nak meyakinkan dia untuk ambil perlindungan takaful dan awak tau selama 3 hari anaknya terpaksa tahan sakit dengan hanya makan paint killer. sebb hanya selepas 3 hari duit rm13,000 baru dpt dikumpulkan. pakcik akak tu kerja gomen. Dia pernah cakap kt akak gomen cover semua lagipon kerja gomen dpt special treat tak macam org luar. Dia ingatkan xdelah bayar mahal sangat..tapi nak buat macammana benda dah jadi. tahun ni anaknya umur 23 tahun so gomen dah xcover. so segala duit simpanan dikeluarkan biaya kos rawatan anaknya"


Mendengarkan kata-kata kak hanim itu...ya allah meremang bulu roma saya. Kita xtau apa yang akan berlaku pada kita. Kalaulah pakcik kak hanim tadi ada insuran takaful, dah xperlu dah pakcik tadi keluarkan semua duit simpanannya yang berpuluh-puluh tahun menyimpan. Kepada anda diluar sana, adakah anda sudah mempunyai perlindungan takaful? Jika belum inilah masanya. Semasa anda sihat semasa anda masih mampu bekerja, rancanglah kehidupan anda. Mengapa Islam wujudkan konsep Takaful? fikir-fikirkan. semua Allah beri ada sebab. Pilihan ditangan anda. Kita merancang dan Allah yang menentukan.
Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara



sebarang pertanyaan boleh sms,we chat or whatsapp saya 0123224767.


Takaful Great Eastern..Life is Great!!

No comments: