Wednesday, February 5, 2014

CLAIM TAKAFUL GREAT EASTERN

Assalamualaikum dan selamat pagi kepada semua pembaca

Hari ini jalan masih lengang lagi. Ramai yang masih ambil cuti sempena raya cina. Bercuti bersama keluarga tercinta. Meluangkan masa bersama isteri dan anak. Ada satu cerita yang saya nk kongsikan pada pembaca semua. Cerita ni mmg tragis..sedih,pilu kagum semua ada. Saya ada seorang client ni berusia 22 tahun pada tahun ini. Seorang lelaki yang sangat baik, anak yatim piatu dan mempunyai seorang kakak. Dipendekkan cerita beliau ini ambil policy pada bulan Oct 2013 dengan monthly premium rm150 sebulan. Katanya, "ini kalau terjadi apa-apa kat saya ni, semua duit ni beri pada kakak saya, saya dah xde orang lain selain kakak saya " sambil berseloroh "pergh..kaye la kakak aku tuh..sambil gelak2.." saya hanya tersenyum.

(gambar hiasan)

Pada awal Dec 2013, di pagi jumaat saya dapat satu panggilan dari rakan beliau, katanya beliau kemalangan motor kene langgar dengan lori dan keadaannya parah. Astagzim, bergegas saya ke hospital HKL. 

Setibanya saya di hospital, saya terus berjumpa dengan rakan karib beliau. Doctor beritahu yang tempurung kepala pecah dan badannya hancur. Ya allah, masa tu tuhan saja yang tahu..meremang seluruh badan..teringat kembali ..baru berjumpa 3 bulan lepas mendengar gelak tawanya..

Tepat jam 5.34 ptg, beliau telah menghembuskan nafasnya yang terakhir. Ya allah, macam xpercaya. Bayangkan perasaan kakaknya. Dia tiada siapa2. mak ayah dah lama meninggal. kini adiknya pula meninggalkannya. sedih yang teramat sangat.

Selepas 2 mgu kematian arwah, cek khairat kematian bernilai RM2000 direleasekan dari Takaful Great Eastern dan lebih kurang sebulan setengah pada 16/01/2014 cek pampasan kematian bernilai RM81,001.28 dikeluarkan.



 Ketika menyerahkan cek itu kepada kakaknya, kakaknya seperti tidak percaya,tergamam dan tiada kata-kata. tiba-tiba berjurai-jurai air mata keluar tanpa disedari..hanya mampu menangis terkenangkan adik kesayangannya itu. Katanya "adiknya yang selalu minta duit dari kakaknya tapi kini dia pula yang bagi. banyak pula tu,."..teresak-esak kakaknya menangis.. alahai sayu..speechless saya..xtahu nak kata apa..saya hanya boleh berkata, jangan berhenti mendoakan dan bersedekah al-fatihah untuk arwah.

(gambar hiasan)

Sayu dan pilu melihatkan kakaknya tapi dalam masa yang sama saya sangat berbangga pada arwah. Arwah masih muda tetapi arwah boleh berfikir panjang. Arwah tidak membebankan kakaknya. Malah menyediakan sejumlah wang yang besar untuk kakaknya meneruskan kehidupan yang penuh mencabar ini.

Arwah hanya sempat mencarum sebanyak rm450 untuk tiga bulan sahaja dan pulangan kepada familynya berlipat kali ganda. Kepada pembaca yang masih belum memiliki insuran takaful dan ingin memiliki takaful tapi tidak mempunyai budget yang besar, let me help. Just give me name, date of birth, occupation,smoker or non smoker dan hantarkan through whatsapp or wechat or sms pada no 0123224767 dan in shaa allah say akan bantu sebanyak yang mungkin. Fikirkan masa depan keluarga anda sekiranya anda sudah tiada lagi. Fikirkan nasib mereka jika anda sudah tidak mampu bekerja lagi. Semua yang hidup dibumi allah ini akan mati. Tetapi mati yang bagaimana? Anda pilih. Pilihan ditangan anda. 



Takaful Great Eastern..Life is Great!!




No comments: