Friday, April 19, 2013

i-Great Abadi (Pelaburan Terbaik Anda)

Perlindungan yang membina kekayaan anda untukgenerasi masa depan.
Dengan pelaburan terbaik bersama kami, pelaburan anda dijamin selamat. walaupun anda ditimpa musibah dikemudian hari portfolio ini sememangnya direka untuk menjana kemewahan dimana i-Great Abadi memperuntukkan kadar caruman yang tinggi iaitu sebanyak 95% kepada pelaburan dari tahun pertama sijil dan seterusnya. Kemudian, pada setiap tahun ke-3, anda akan menerima tambahan 2%. Peningkatan peruntukan ke dalam akaun pelaburan anda.

Bagaimana pelaburan terbaik ini beroperasi untuk anda?

Maknanya:
Tahun pertama dan ke-2, kadar peruntukan caruman adalah 95%.
Namun pada tahun ke-3, kadar peruntukan carumah adalah 97%.
Pada tahun ke-4 dan ke-5, kadar peruntukan caruman adalah 95%.
Namun pada tahun ke-6, kadar peruntukan caruman adalah 97%. Bagitulah seterusnya.

Anda boleh menambah nilai pelaburan anda bila-bila masa yang anda inginkan.

Terdapat 3 Dana yang boleh anda pilih untuk portfolio pelaburan terbaik ini.

1.Dana i-Mekar
Dana ini adalah dana yang paling aggresif dan menguntungkan. Dana dimana 80% sehingga 100% daripada pelaburan adalah dalam ekuiti dimana pasaran ekuiti mungkin mudah ubah dalam jangka masa pendek. Ia juga sedikit berisiko berbanding dengan dana-dana yang lain kerana pelaburan ini di buat diatas ekuiti yang sentiasa berubah-ubah

2. Dana i-Majmuk
Ia adalah dana bercampur dan dianggap sebagai dana yang sederhana. Dana yang dilaburkan dalm campuran ekuiti. Sekuriti pendapatan tetap dan instrumen pasaran wang. Terdapat fleksibiliti dalam peruntukan aset memandangkan dana ini boleh dilaburkan hanya dalam sekuriti pendapatan tetap @ ekuiti.

3. Dana i-Makmur
Ia adalah dana yang paling selamat dilaburkan tetapi menghasilkan pulangan yang paling minimum berbanding kedua-dua dana diatas. Dana yang dilaburkan dalam sekuriti pendapatan tetap, contohnya bon kerajaan dan korporat(kadar dari 40% hingga 95%)  dengan baki dilaburkan dalam tunai dan sekuriti tunai lain.
Minimum umur untuk menyertai portfolio ini adalah 1 bulan manakala maksimum umur adalah 70 tahun. Namun pelaburan terbaik ini boleh disertai sehingga umur anda memcecah 99 tahun.
Caruman minimum untuk pelaburan ini adalah rm500 sebulan dan maksimumnya adalah 84,000 sebulan.
Selain dari kelebihan pelaburan terbaik yang kami tawarkan, anda boleh mendapat pelbagai manfaat tambahan dari i-Great Abadi ini seperti:

1. Manfaat perlindungan Asas
sekiranya anda ditimpa musibah seperti kematian @ lumpuh kekal sebelum umur 70 tahun, kami akan memberikan rm10,000 manfaat perlindungan asas kepada keluarga anda kerana anda menyertai portfolio ini. ini bermakna keluarga bukan sahaja mendapat pulangan dari pelaburan anda itu tetapi mereka juga akan mendapat pendapatan tambahan dari kami.

2. Manfaat kematian kemalangan (ADB)
Jika anda ditimpa kemalangan yang menyebabkan kematian dalam tempoh pertama pernyertaan sijil pelaburan anda, kami akan memberikan manfaat ini secara sekaligus kepada keluarga anda.
Jumlah perlindungan tambahan ini akan diberikan kepada keluarga anda berdasarkan 10% dari jumlah pelaburan anda itu. Sebagai contoh, dalam pelaburan anda sudah dicarumkan sebanyak rm200,000. Jika berlaku kemalangan kepada anda, syarikat akan memberikan rm20,000 kepada keluarga anda sebagai tambahan perlindungan kepada anda. Ini bermakna pelaburan anda tetap tidak diusik oleh syarikat kami.

3. Pilihan perlindungan Tambahan Untuk Anda
Terdapat 2 Rider yang dapat menjamin pelaburan anda jika berlaku musibah kepada anda. Rider ini akan memastikan pelaburan dan kebajikan keluarga anda terjamin dan selamat:

a)i-Provider Plus - Jika anda memilih rider ini, apabila berlaku musibah kepada anda seperti kematian, lumpuh kekal @36 penyakit kritikal anda tidak perlu lagi membayar pelaburan bulanan kepada kami kerana pihak syarikat yang akan membayar pelaburan ini kepada keluarga anda. dengan ini pelaburan anda tetap bertambah walaupun anda tidak lagi mampu untukmembayarnya.

b)i-Contributor Plus - Jika anda membuat pelaburan untuk orang lain seperti anak-anak, isteri @ suami. Kemudian berlaku musibah kepada anda seperti diatas, anda tidak mampu lagi untuk membayar pelaburan bulanan itu. Namun dengan rider nin, pelaburan untuk anak-anak @keluarga anda tetap dijamin dan dibayar oleh syarikat kami sehingga matang.

Great Eastern Takaful....Life is Great!!

No comments: