Tuesday, April 16, 2013

MEDICAL CARD TAKAFUL G.E

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, pengguna kita telah boleh memiliki banyak pilihan untuk medical card takaful. Memilih yang halal itu adalah wajib bagi kita seorang muslim. Ramai yang telah menyedari tentang kepentingan memiliki product insuran takaful berbanding Insuran konvensional.

Kali ini saya nak berkongsi cerita tentang kehebatan medical card Great Eastern. Saya boleh beri jaminan kepada anda, Great Eastern takaful adalah yang terbaik dan mampu milik untuk semua orang dengan kos rawatan yang ditanggung amat tinggi! namun begitu, sebagai seorang customer anda boleh buat perbandingan terlebih dahulu, tetapi saya guarantee anda tidak akan dapat yang terbaik kerana Great Eastern mempunyai kelebihan seperti berikut:


1) kos yang rendah tetapi perlindungan jauh lebih tinggi
Dengan caruman bulan rm200, Great Eastern boleh memberikan medical card untuk Room & Board bernilai rm200 dengan manfaat hilang nyawa yang lebih tinggi iaitu rm100,000 (termasuk rm2000 khairat kematian).
Dapat pula rm50,000  coverage untuk 36jenis penyakit kritikal yang mana boleh claim awal walaupun penyakit belum kritikal kerana ada manfaat early payout critical care.

Malah, pelan untuk kanak-kanak hanya rm160 sebulan tetapi boleh dapat room & board bernilai rm200 serta kadar simpanan yang tinggi untuk pendidikan!


2)  Had Tahunan dan Seumur Hidup yang jauh lebih tinggi

Medical card untuk Room & Board bernilai rm150 Great Eastern memberikan had tuntutan seumur hidup berjumlah rm720,000 dan had tahunan rm90,000. Ini adalah lebih tinggi jika dibandingkan dengan satu syarikat takaful yang memberikan had seumur hidup rm625,000 dan had tahunan rm62,500.

3)Ko-Takaful yang lebih menjimatkan kerana lebih rendah

Great Eastern Takaful mengenakan caj co-takaful adalah sangat rendah. Great Eastern Takaful hanya mengenakan minimum 10% daripada jumlah bil dengan maksimum hanyalah rm500 shj.
Berbeza dengan medical card syarikat takaful ini yang mana minimum adalah rm300 dengan maksimum rm1000. Ini bermakna jika bil yang dikenakan adalah rm1000, pemegang kad Great Eastern Takaful hanya membayar rm100 sedangkan pemegang kad takaful syarikat yang satu ini perlu membayar RM300. Jika bil rm10,000 pula pemegang kad Great Eastern Takaful hanya membayar rm500 sedangkan pemegang kad takaful syarikat yang satu ini perlu membayar rm1000.
Ramai pelanggan Great Eastern Takaful yang mengambil pelan medical card Great Eastern memilih atas sebab co-takaful yang rendah. Walaupun begitu, kebiasaannya perunding Great Eastern dan juga syarikat lain) akan memberikan tambahan elaun Hospital Harian untuk tamping ko-takaful ini.


4) Cash value yang lebih tinggi nilainya

Projected cash value yang boleh dikeluarkan pada usia bersara iaitu 55 tahun, Great Eastern Takaful memberikan yang jauh lebih tinggi dari pesaing!
Pelan takaful – Investment link akan memberikan anda cash value atas pelaburan yang dibuat daripada sebahagan daripada caruman bulanan pelanggan setelah ditolak pelbagai caj. Oleh kerana Great Eastern Takaful mempunyai caj yang lebih rendah, maka secara relatifnya pelanggan akan mendapat cash value

5) Early payout critical Care Benefits (EPCC)

Early Payout Critical Care pula adalah manfaat pelan yang paling unik di Malaysia. Satu-satunya pelan yang membolehkan anda membuat tuntutan walaupun penyakit berada pada peringkat permulaan. Manfaat ini tidak akan anda temui ditawarkan oleh mana-mana syarikat takaful lain.
Tiada tambahan premium diperlukan untuk memiliki faedah ini. Bermakna caruman bulanankekal rm200 dan sudah termasuk manfaat EPCC berjumlah rm50,000.
Pelanggan yang menghidapi cancer stage pertama sbg contoh, tidak boleh claim dibawah manfaat perlindungan penyakit kritikal kerana hanya cancer stage 3 barulah dikatakan critical illness. Tetapi dengan pelan Great Eastern Takaful ini, penyakit yang masih ditahap permulaan pun sudah boleh nak buat tuntutan. Kalau dia tiada medical card, boleh guna duit itu untuk rawatan. Kalau ada medical card pula, duit itu boleh diguna untuk ganti income kalau terpaksa cuti tanpa gaji atau lebih teruk kalau terpaksa berhenti kerja

6) Tiada kos perlu ditambah untuk dapatkan coverage medical card ehingga umur 80 tahun.

Satu lagi perbezaan yang orang tak berapa Nampak adalah Great Eastern Takaful mempunyai medical card terus melindungi pemegang polisi sehingga umur 80 sedangkan dengan syarikat takaful yang lain pencarum terpaksa menambah lagi caruman bulanan yang rm200 itu untuk naikkan perlindungan medical card sehingga umur 80 tahun. Tiada tambahan lain perlu dilakukan di Great Eastern.
Jadi saya telah buat perbandingan untuk anda membuat keputusan yang selesa dan tepat untuk memilih medical card terbaik! Hubungi saya segera sebelum dan jangan tangguh lagi kerana kita tidak mengetahui bila kejadian dan takdir yang tidak diingini akan berlaku kepada kita.

7) Kos Tabarru yang murah dan lebih berpatutan
kos tabarru merupakan kos sebenar yang perlu dibayar oleh peserta takaful untuk melindungi diri untuk tujuan perubatan. Untuk pengatahuan anda, kos tabarru yang dikenakan oleh Great Eastern takaful adalah antara  yang erendah jika hendak dibandingkan dengan syarikat takaful yang lain. Anda boleh kaji dan bertanya kepada agen takaful anda sendiri.

Sebagai contoh, mengikut ilustrasi dibawah, sekiranya pemegang polisi adalah seorang wanita yang berumur 30 tahun, membayar premium berharga rm100, jumlah kos tabarru yang perlu dibayar adalah sebanyak  setahun bersamaan rm sebulan. satu amaun yang lebih rendah daripada syarikat takaful yang lain.

8) rm15, 000 bagi tuntutan kematian akibat kemalangan.
setiap pemegang polisi daripada Great Eastern secara automatiknya akan diberikan manfaat kematian
akibat berlaku kemalangan yang bernilai

Great Eastern Takaful....Life is Great!!

No comments: