Tuesday, January 14, 2014

Sediakan payung sebelum hujan ^_^


Sediakan payung sebelum hujan..itulah kata2 yang mak saya selalu pesan. Prepare, bersiap sedia kita hanya mampu merancang tetapi allah yang akan tentukan.. salam maulidur rasul kepada semua..redup cuaca hari ini..apa nak masak untuk suami dan anak ya.. hurm.. oh ya.. ada satu cerita yang saya nak kongsilkan..perkara ni berlaku jmaat lepas..

Ada satu client ni balik kg..dipendekkan cerita client panjat pokok rambutan...jaguh kampung la nih...dah biasa panjat-panjat pokok..hehe..tp tu la kemalangan xberbau...dia jatuh dari pokok rambutan.tergelincir katanya. Tangannya patah..alahai sedih mendengarnya. Mujur dia ada mencarum di takaful great eastern..dia di hantar ke hospital kpj kuantan. Tak sangkakan nak balik kampung happy-happy tp begini pula nasibnya..


Oleh kerana dia masih di hospital maka bilnya belum keluar lagi..nanti saya akan update berapa kosnya. Semoga beliau cepat sembuh.
 Alhamdulillah beliau dpt coverage dari great eastern dan xperlu beratur susah2 di hospital kerajaan utk menunggu giliran, dapat layanan yang baik sepanjang tempoh berada di hospital kpj kuantan, keadaan tenang dan privacy. Beliau kata sangat selesa. Syukur gembira apabila mendengarnya. Nanti saya akan kongsikan lagi kos rawatan dan apa yang beliau dapat lagi dari takaful great eastern.

Sebelum mengakhiri post ini, saya nak bertanya. Adakah anda sudah memiliki takaful utk diri anda?keluarga anda? Jika belum, bertindak sekarang. Hubungi saya dan in shaa allah saya akan membantu. Bantu diri anda, sayangi keluarga anda. Membantu adalah lebih baik daripada dibantu.


Takaful Great Eastern...Life is Great!!


No comments: