Saturday, October 12, 2013

ALASAN yang biasa didengar

Assalam dan selamat pagi kepada semua pembaca...

Hari ni saya nak share alasan yang selalu saya dapat bila saya tanya mengenai memiliki takaful, diorang akan cakap  "saya memang ada niat nak ambil takaful ni, tapikan tulah..." Sepanjang pengalaman saya bersama Great Eastern Takaful, sering kali saya dengar ayat di atas. Kadang-kadang saya rasa simpati pun ada, sebab mampu beli kereta yang bayar 5 hingga 6 ratus sebulan, rumah sampai ada empat bilik, baju anak-anak nak branded, isteri tiap-tiap bulan beli bekas plastik brand tapperware, setahun sekali pergi melancong ke luar negara sampaikan tak mampu nak ambil takaful.

Kepada pembaca semua, ambil takaful ni bukanlah mahal sangat. Tidak semahal bayar monthly kereta, Tidak perlu bayar 4, 5 ratus sebulan. Tetapi kenapa ramai yang masih menggunakan ayat ni agaknya? Bukan sekadar orang jauh tetapi cukup org disekeliling saya. Ramai yang guna ayat diatas.

Kalaulah kan, nauzubillaminzalik, saya bukan mendoakan tapi jika tiba-tiba perkara yang tidak diingini berlaku sebagai contoh emergency surgery terpaksa dilakukan dengan anggaran kos rm60,000 di Institut Jantung Negara, boleh tak bila staff bahagian admission tanya "Puan nak bayar bil nanti pakai cash ke pakai takaful?" lepas tu kita jawab "saya tak ada cash banyak tu. saya memang ada niat nak ambil takaful ni, tapikan tulah" . Agak-agaknya boleh tak bayar bil dengan jawab macamtu? hurm...terfikir tak?kalau tak boleh kenapa masih nak guna ayat kt atas tu. hubungi saya dan saya akan bantu sebanyak mungkin. Niat saya untuk membantu semua orang, saya beri knowledge dan kesedaran kepada semua rakyat malaysia betapa pentingnya takaful ketika kita susah disamping memartabatkan lagi ekonomi islam. 

Great Eastern Takaful..life is great!!

No comments: